دومین جشنواره بین المللی فرهنگی، هنری خلیج فارس درابوموسی برگزار شد



صبح ساحل، شهرستانها _ جشنواره خلیج فارس که به مناسبت روز ملی خلیج فارس از یکم تا 10 اردیبهشت در هرمزگان برگزار شد درآخرین روز ازاین جشنواره استاندار و مدیران عالی شهری و استانی با ورود به شهرستان ابوموسی پس از قرائت فاتحه، عطرافشانی و زیارت سه شهید گمنام، مجتمع بزرگ دیجیتال و سامانه دیجیتال صدا وسیما را افتتاح کردند.   

براساس این گزارش درهمایش که به همین منظور درابوموسی برگزارشد استاندار به نقش و جایگاه خلیج فارس پرداخت و افزود:خلیج فارس محور تفکر ناب اسلامی و محمدی است و امروز با نگاه عمیق تفکر اسلامی از همین خلیج فارس به همه دنیا ابلاغ می شود و این تفکر، غرب را به هراس انداخته است. ابراهیم عزیزی اظهار داشت: آنچه امروز خلیج فارس را به عنوان نماد درخشان به دنیا نشان داده فرهنگ، تفکر ناب محمدی و اعتقادهایی است که درخلیج فارس حکمفرماست.وی اضافه کرد: خلیج فارس محور استراتژیک ایران و قلب جهان اسلام است. مقام عالی دولت دراستان با بیان اینکه عبور 60 درصد انرژی دنیا ازمنطقه خلیج فارس انجام می شود گفت:خلیج فارس صحنه قدرت ایران و براساس  نظریات صاحبنظران از 14 نقطه استراتژیک دنیا دو نقطه آن د ر ایران است که یکی ابوموسی و دیگر تنب بزرگ وکوچک به شمار می رود. عزیزی افزود: خلیج فارس ازگذشته  دور تا به امروز زمینه ساز تحولات بزرگ اقتصادی و سیاسی جهان بوده ونقش آن برهیچ کس پوشیده نیست که نقش فرهنگی و ایدو لوژیکی آن به مراتب از سایر نقش های آن پررنگ تر است.

وی ادامه داد: با مروری برتحولات در می یابیم که خلیج فارس فرصتی گرانبها و گهواره تمدن بشری وفرصتی بی نظیر سیاسی وفرهنگی است. استاندار با بیان اینکه نظام سلطه به دنبال برخورد تمدنهاست عنوان کرد: متاسفانه برخی نگاه های وابسته در داخل کشور نیز به دنبال گفت وگوی تمدن ها بودند درحالیکه نظام سلطه مخالف این بحث و به دنبال برخود تمدن هاست. همایش خلیج فارس درشهرستان کوچک ابوموسی بابرگزاری برنامه های متنوع همراه بود. اجرای گروه های سرود  از استان فارس (آباده)، هنرنمایی و اجرای نماهنگ خواهران بندرعباس، گروه سرود بندرلنگه، افتتاح پروژه، حضور دو روزه خبرنگاران حوزه استانداری به این جزیره ، ترافیک سنگین پرواز دراین دو روز، برگزاری شورای اداری در این شهرستان و حضور همه مقامات استان دراین همایش از حاشیه ها قابل توجه این جزیره بود. اما حضور مازاد بر لیست برخی خبرنگاران و غیر خبرنگار باعث شد که امیری نژاد مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری نتواند با پرواز خبرنگاران را همراهی کند و از مسیر بندرلنگه تا ابوموسی را ساعت ها با شناور طی کند. جزیره ابوموسی با 8/68 کیلومتر مربع مساحت درجنوبی ترین نقطه ایران واقع است که با جاذبه های منحصر به فرد خود سال های سال مردمانی از دیگر سرزمین ها را دامن گیر خاک خود کرده، سواحل بکر مرجانی، دریای زلال و آبی به پاکی مردمانش هر مسافری را با خاطره‌ی خوش بدرقه می کند. آرامش این جزیره مرهون باسبانی های ثانیه به ثانیه پاسدارانی است که سینه سپر کرده اند مبادا نااهلان و بیگانگان نگاهی چپ به این دیار داشته باشند.

نام ابوموسی را که می شنیدیم تصویری از آمد و شد نظامیان و جنگنده های هوایی و دریایی درکوچه ،خیابان  و ساحل در ذهنمان نقش می‌بست اما زندگی عادی مردمانی که سالهاست دراین جزیره هستند درجریان است. اینجا کودکان بر ساحل خلیج فارس با ماسه های رنگی نقشه ایران را می سازندو زنانشان خود را سربازان و حافظان می داند. اینجا آرامش مطلق است، رفتگر کار خود را می کند، معلم درس می‌دهد،کودکان در پارک به بازی مشغولند، بساط ماهی فروشی هم پهن و جالب تر از همه اینکه شعار تولید ملی وحمایت از کار وسرمایه ایرانی دراین جزیره مصداق پیدا کرده و از اجناس رنگارنگ چینی وغیره خبری نیست. در نخستین روز از حضور خبرنگاران درجزیره ابوموسی اهالی جزیره وبچه های کانون پرورش فکری بر ساحل این شهر گردهم آمدند این حافظان کوچک که درس پاسداری و دفاع را در این جزیره از کودکی می آموزند، صبر و آرامششان ستودنی است.

زهرا یکی از زنان که بیش از 20سال در ابوموسی به همراه خانواده اش ساکن است می گوید: ابوموسی را به تمام ایران هم عوض نمی کنم اینجا مدینه فاضله است،اینجا پاک و عاری از هرگونه گناه وبزه است. اینجا امن ترین جای دنیاست، نه از بی حجابی خبری است و نه از دزدی و یا سایر بزهکاری ها. وی ابوموسی را قلب ایران می داند و معتقد است تا قلب  درد نگیرد کسی به سراغش نمی رود، این جمله پرمعنا ومفهوم زهرا تصویری جدید از 31 جزیره ایران در ذهنم ترسیم می کند وبا خود می گویم تک‌تک این جزایر اعضای این وطن هستند و به راستی تا چه میزان توانسته ایم قدر این پیکره را بدانیم، به راستی چرا باید جزایر  قشم، هرمز،هنگام و... نتواند با جزایر امارات و شیخ نشینان رقابت کند. زهرا رشته افکارم را پاره می کند و می گوید: در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی کلنگ چند پروژه از جمله کشتارگاه به زمین زده شد اما هم چنان این جزیره بکر ماند تا اینکه دکتر احمدی نژاد با صلابت وشجاعت نگاه خاص و ویژه ای به این جزیره انداخت و راه توسعه و شکوفایی این شهرستان کیمیایی را فراهم آورد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها